6050Ft
(tagi kedvezményes ár: 4840 Ft)
Csótánypárbaj játékleírás
Tartozékok:
1 játéktábla
1 királykorong (korona) – kör alapon bemélyedések
4 csótánykorong – kör alap, melynek közepe lyukas
4 tippkő (3 zöld: négyzet alap, közepén kör bemélyedés, 1 piros: négyzet alap, közepén x vájat)
Játékötlet: Aki a legjobban blöfföl a tippkövek lerakásakor és aki a legtöbb négyzet alapú, középen kör bemélyedésű tippkövet forgatja fel, hogy magához csalogassa a csótányokat, azé lesz a győzelem
Előkészületek:
Rakjátok ki a játéktáblát hosszanti irányban, az asztal közepére és rakjátok rá a négy csótányt a tábla közepére, vízszintes sorban egymás mellé. A koronás korongot egyelőre rakjátok félre.
Egymással szemben üljetek le; felváltva lesztek “blöffölők” és “tippelők”
A játék menete:
Aki közületek legutoljára találkozott csótánnyal, az lesz a blöffölő, ő kapja meg a négy tippkövet. Ezeket képpel lefelé lerakja a játéktábla hozzá legközelebbi részére, a piros mezőkre. Az a célja, hogy ellenfele előbb fordítsa fel a piros x-szes követ, mint teszi azt a zöld körös kövekkel. Ellenfele megzavarása érdemes látszólag összevissza kevergetheti a köveket.
Miután a blöffölő lerakta a négy követ, a tippelőn a sor. Egymás után felfordítja a tippköveket, lehetőleg úgy, hogy egymás után három zöld- kör bemélyedéssel ellátott – követ fordítson fel. Amikor sikerül zöld – kör bemélyedéssel ellátott – követ felfordítania, az abban az oszlopban lévő csótányával egy mezőt lép saját maga felé.
Ha a tippelő a piros x-szes követ forgatja fel, a köre azonnal véget is ér – az abban az oszlopban lévő csótányával már nem lép. Ha még vannak olyan tippkövek, amelyeket nem forgatott fel, azoknak az oszlopában a blöffölő lép egy mezőt az ottani csótányokkal saját maga felé. ( Megjegyzés: Ha a tippelőnek sikerül mind a három zöld követ felfordítania, a negyedik (nyilvánvalóan piros x-szes) követ nem forgatja fel – az abban az oszlopban lévő csótány nem mozog. Ezután a játékosok szerepet cserélnek. Az eddigi tippelő lesz a blöffölő, át kell adni a négy tippkövet, amiket majd ugyanilyen szisztémával saját maga elé tesz le; az eddigi blöffölő pedig tippelő lesz a következő körben.
Az győz, akinek először sikerült egy csótányával az oszlop felé eső részén a legutolsó sorokban bármelyik mezőről átlépnie a blöffmezőre. Ezzel a játék véget is ér.
Csótánykirály párbaj játékleírás
A csótánykirály párbajánál a blöffölő a királykorongot is megkapja. Köre elején rárakja azt egy tetszése szerinti csótánykorongra, királlyá koronázva az adott csótányt. Az ő dolga, hogy a koronázásra a tippkövek lerakása előtt vagy után kerít-e sort. Amikor a tippelő a csótánykirály oszlopában forgatja át a tippkövet, az alábbiak történhetnek:
Zöld kő – négyzet alap, közepén kör bemélyedés – : A csótánykirály két mezőt lép a tippelő felé.
Piros x: A csótánykirály egy mezőt lép a blöffölő felé. Ha még vannak fel nem fordított tippkövek, azok oszlopaiban a csótányok egy mezőt lépnek a blöffölő felé.
Megjegyzés: Ha a tippelő felfordítja a piros x-szes követ, és a csótánykirály oszlopában még felfordítatlan tippkő van, a csótánykirály két mezőt lép a blöffölő felé. Nyert a játékos!
A 14 évesnél idősebb személyek számára ajánlott játék.
5 készleten